Artikel

SISTEM e-PENYELENGGARAAN

PENGENALAN:

Sistem e-Penyelenggaraan ini dibangunkan dan dilaksanakan dengan satu objektif iaitu untuk menyediakan satu medium untuk menerima aduan melalui internet daripada semua staf PSP. Semua aduan akan diambil tindakan dalam tempoh 7 hari berkerja.

 

TIPS PENGGUNA

Gunakan pelayar web (web browser) yang disediakan seperti Mozilla Firefox atau Internet Explorer 9.xx ke bawah.

  • Setiap Pengguna perlu memasukkan ID Pengguna dan Katalaluan yang telah disahkan sebelum dibenarkan memasuki portal ini.

  • Penggunaan ID Pengguna dan Katalaluan berganda tidak dibenarkan pada waktu yang sama.

  • Klik pada Menu kerosakan komputer dan lengkapkan borang daftar aduan dengan mengisi maklumat peribadi dan maklumat aduan, dan klik ‘Hantar’(Aduan Kerosakan Komputer).

  • Klik pada Menu kerosakan Infrastruktur dan lengkapkan borang daftar aduan dengan mengisi maklumat peribadi dan maklumat aduan, dan klik ‘Hantar’(Aduan Kerosakan Senggaran).

  • Klik pada Menu kerosakan Projektor dan lengkapkan borang daftar aduan dengan mengisi maklumat peribadi dan maklumat aduan, dan klik ‘Hantar’(Aduan Kerosakan Projektor).

  • Klik pada Menu SEMAK ADUAN Untuk semak semula sama ada aduan telah diselesaikan atau belum selesai.

  • Klik Pada Menu Tertangguh (KIV) Untuk semak aduan yang belum selesai.

  • Klik pada Menu Laporan untuk semak butiran aduan yang telah diterima oleh pengguna.

  • Selesai Klik “Logout”.

2. Sistem e-aduan boleh dilayari melalui : e-Penyelenggaraan

 



QR-Code dieser Seite

5s  5ssirim

077492
Today Today 15