SOP Sistem

Berikut adalah senarai Tempahan Fasiliti yang boleh dibuat oleh staf PSP.

 

Bil

Tempahan

Fasiliti

1

Tempahan Fasiliti UIDM 

 Bilik Tayangan UIDM
 Bilik Mesyuarat UIDM
 Jurufoto / Juru Video
 PoliTV
 Studio Rakaman Suara / Gambar
 Panduan Penggunaan    

 2

 Tempahan Bilik TECC

 TECC Room
3

Tempahan Bilik Perpustakaan

Bilik Perbincangan 1
Bilik Perbincangan 2
Bilik Perbincangan 3
Bilik Perbincangan 4
Bilik Perbincangan 5

4

Tempahan Bilik Pentadbiran

Bilik Persidangan
Bilik Mesyuarat Kewangan
Bilik Mesyuarat Latihan Industri
Bilik Mesyuarat JHEP

 

PENGENALAN:

Sistem e-Senggara ini dibangunkan dan dilaksanakan dengan satu objektif iaitu untuk menyediakan satu medium untuk menerima aduan melalui internet daripada semua staf PSP.

Semua aduan akan diambil tindakan dalam tempoh 4 hari berkerja (untuk aduan ICT yang tidak melibatkan alat ganti)

 

TIPS PENGGUNA

1. Gunakan pelayar web (web browser) yang disediakan seperti Mozilla Firefox 20+, Internet Explorer 9+, Chrome 24 ke atas.

  • Setiap Pengguna perlu memasukkan ID Pengguna dan Katalaluan yang telah disahkan sebelum dibenarkan memasuki portal ini.

  • Penggunaan ID Pengguna dan Katalaluan berganda tidak dibenarkan pada waktu yang sama.

  • Klik pada Menu kerosakan komputer dan lengkapkan borang daftar aduan dengan mengisi maklumat peribadi dan maklumat aduan, dan klik ‘Hantar’(Aduan Kerosakan Komputer).

  • Klik pada Menu kerosakan Infrastruktur dan lengkapkan borang daftar aduan dengan mengisi maklumat peribadi dan maklumat aduan, dan klik ‘Hantar’(Aduan Kerosakan Senggaran).

  • Klik pada Menu kerosakan Projektor dan lengkapkan borang daftar aduan dengan mengisi maklumat peribadi dan maklumat aduan, dan klik ‘Hantar’(Aduan Kerosakan Projektor).

  • Klik pada Menu SEMAK ADUAN Untuk semak semula sama ada aduan telah diselesaikan atau belum selesai.

  • Klik Pada Menu Tertangguh (KIV) Untuk semak aduan yang belum selesai.

  • Klik pada Menu Laporan untuk semak butiran aduan yang telah diterima oleh pengguna.

  • Selesai Klik “Keluar”.

 

2. Sistem ini boleh dilayari melalui pautan : e-Senggara 2.0 (BARU)

 



PENGENALAN:

Sistem Netaims dibangunkan direka adalah bertujuan untuk memudahkan sistem penyimpanan data kehadiran staf PSP .

Proses - proses memcatat data menjadi lebih mudah dengan menggunakan sistem ini. Dimana dengan terbinanya sistem ini data - data disimpan dengan lebih sistematik dan selamat.

Selain daripada itu , sistem ini direka bagi memudahkan pihak jabatan / unit untuk menyemak data kehadiran bagi jabatan / unit data tersebut. Data ini disimpan dalam pangkalan data (database), dimana ia dimasukan dengan menggunakan alat reader yang terdapat disetiap jabatan dan unit.

 

TIPS PENGGUNA

1. Sila Klik Disini untuk manual pengguna bagi sistem

2. Sistem Netaims boleh dilayari melalui : http://www2.psp.edu.my/netaims/login.aspx

 

PENGENALAN:

Sistem SPMP yang dibangunkan ini merupakan sistem berkomputer bersepadu yang akan membantu pelajar , pensyarah dan pihak pentadbiran menjalankan tugas mereka dengan lebih sistematik dan lebih mudah.Segala masalah yang berkaitan dengan maklumat serta akademik pelajar dapat diatasi dengan mudah dan cepat.

Oleh itu , diakhir projek ini pengkaji berhasrat dapat membangunkan sebuah sistem pengurusan maklumat pelajar yang merupakan salah satu usaha dan langkah yang diambil untuk menyelesaikan masalah yang timbul.

 

Tips Pengguna:

1. Sila Klik dibawah untuk link Manual Pengguna:

3. Manual Pengguna i-UPLI

5. Manual Pengguna i-Exam

7. Manual Pengguna

8. Manual Pengguna iPAD

9. Manual Pengguna i-1L5G

 

2. Sistem SPMP boleh dilayari melalui: http://spmp.psp.edu.my

 

PENGENALAN:

Sistem eSIS merupakan pangkalan data interaktif berbentuk web based yang dibangunkan berasaskan kepada empat objektif utama iaitu untuk meningkatkan kecekapan pengurusan data latihan staf , sebagai rekod pembangunan kerjaya berterusan memperkemas data perjawatan dan memoerkemas segala informasi berkaitan perkhidmatan staf dan pengawai di ibu pejabat Jabatan Pengajian Politeknik (JPP) dan Jabatan Pengajian Kolej Komuniti (JPKK)serta institusi Politeknik dan Kolej Komuniti.

 

TIPS PENGGUNA

1. Sila Klik Disini untuk manual pengguna bagi sistem.

2. Sistem eSIS boleh dilayari melalui : http://www.esis.gov.my

 

Halaman 1 dari 2