PENGENALAN:
Sistem e-Senggara ini dibangunkan dan dilaksanakan dengan satu objektif iaitu untuk menyediakan satu medium untuk menerima aduan melalui internet daripada semua staf PSP.
Semua aduan akan diambil tindakan dalam tempoh 4 hari berkerja (untuk aduan ICT yang tidak melibatkan alat ganti)
TIPS PENGGUNA
1. Gunakan pelayar web (web browser) yang disediakan seperti Mozilla Firefox 20+, Internet Explorer 9+, Chrome 24 ke atas.
-
Setiap Pengguna perlu memasukkan ID Pengguna dan Katalaluan yang telah disahkan sebelum dibenarkan memasuki portal ini.
-
Penggunaan ID Pengguna dan Katalaluan berganda tidak dibenarkan pada waktu yang sama.
-
Klik pada Menu kerosakan komputer dan lengkapkan borang daftar aduan dengan mengisi maklumat peribadi dan maklumat aduan, dan klik ‘Hantar’(Aduan Kerosakan Komputer).
-
Klik pada Menu kerosakan Infrastruktur dan lengkapkan borang daftar aduan dengan mengisi maklumat peribadi dan maklumat aduan, dan klik ‘Hantar’(Aduan Kerosakan Senggaran).
-
Klik pada Menu kerosakan Projektor dan lengkapkan borang daftar aduan dengan mengisi maklumat peribadi dan maklumat aduan, dan klik ‘Hantar’(Aduan Kerosakan Projektor).
-
Klik pada Menu SEMAK ADUAN Untuk semak semula sama ada aduan telah diselesaikan atau belum selesai.
-
Klik Pada Menu Tertangguh (KIV) Untuk semak aduan yang belum selesai.
-
Klik pada Menu Laporan untuk semak butiran aduan yang telah diterima oleh pengguna.
-
Selesai Klik “Keluar”.
2. Sistem ini boleh dilayari melalui pautan : e-Senggara 2.0 (BARU)